Moodle - õppematerjalide lisamine, õppuritele teadete saatmine, ülesannete juhiste andmine, ülesannete kogumine ja tagasisidestamine.
Õppeinfosüsteem Tahvel - akadeemiline kalender, tunniplaanid, õppurite nimekirjad, protokollide vormistamine, aineprogrammid, õppeainete tagasiside.
ELA Digi ABC - Moodle, Tahvel, Zoom jt keskkondade kasutusjuhendid.
Koolitussündmused õppejõududele (sh käsunduslepingulistele õppejõududele!).
Õppejõudude veeb - toetavaid materjale õppejõule õpetamise arendamiseks ja teadus- ja arendustegevusteks
Kirjalike tööde vormistamine – õppuritele juhend kirjalike tööde vormistamiseks ning aluspõhjad (Uuendatud 09.10.2025)
Õppekorraldust reguleerib eelkõige õppekorralduseeskiri (ÕKE) (Kinnitatud 04.06.2025, kehtiv alates 31.08.2025)
Õppeosakond ope@eava.ee, ruum C101.
Õppedisainer Katri Sild, katri.sild@eava.ee, ruum B206
Haridustehnoloog Anu Roio, anu.roio@eava.ee, ruum B206
Rahvusvahelise õppe koordinaator Kadri Seil, kadri.seil@eava.ee, ruum C101
IT-tugi, it@eava.ee, ruum B207
Semestrite/perioodide algus ja lõpp ning muud olulised õppetegevuse tähtajad määratakse iga õppeaasta akadeemilises kalendris ja õppegrupi spetsiifilises õppetöögraafikus. (ÕKE 4.2)
Üks ainepunkt (EAP / EKAP) = 26 astronoomilisele tunnile õppija õppetööle (sh kontaktõpe, iseseisev töö ja praktika ning õpiväljundite hindamine). (ÕKE 4.3, 4.4)
Õppeaines planeeritakse õppetöö igaks õppeaine toimumise semestriks koostatavas aineprogrammis, mille koostab vastutav õppejõud koostöös aines osalevate õppejõududega ja kinnitab õppekavajuht akadeemilises kalendris kehtestatud tähtpäevaks ja see avalikustatakse õppeinfosüsteemis. (ÕKE 4.5)
Aineprogramm sisaldab õppetöövorme ja nende osakaale, käsitletavate teemade loetelu, iseseisva töö kirjeldust, õpiväljunditega kooskõlas olevaid hindamismeetodeid ja -kriteeriumeid, lõpphinde kujunemise põhimõtteid, kohustuslike ja soovitavate õppematerjalide loetelu või asukohaviidet ning võlgnevuste likvideerimise võimalused. (ÕKE 4.6, 6.4.3)
Igale õppeainele on õppimise toetamiseks loodud digiõppekeskkonnas Moodle kursus, mis vastab kehtestatud
kursuse kvaliteedinõuetele. (ÕKE 4.7)
Õppetöö toimub semestrite/perioodide lõikes tunniplaani alusel. Õppeaine vastutav õppejõud õppetöö toimumise vastavalt
aineprogrammile ja tunniplaanile. (ÕKE 4.8, 4.9)
Kui tunniplaanist kinnipidamine ei ole võimalik ootamatu olukorra tõttu, teavitab õppeaine eest vastutav õppejõud viivitamatult õppijaid ja õppeosakonda (ope@eava.ee). (ÕKE 4.10)
Õppija on õppetööst täielikult vabastatud ajal, kui ta osaleb kaitseväe õppekogunemisel või lisaõppekogunemisel või kui ta ei saa mobilisatsiooni tõttu õppetöös osaleda. Vastava kutse saamisel on õppijal kohustus õppejõude ja õppeosakonda teavitada enne vastavat õppekogunemist. Õppejõul on kohustus korraldada vabastuse saanud õppijal õppetöö nii, et õppekogunemisel või lisaõppekogunemisel osalenu saab samal semestril võlgnevused likvideerida, juhul kui õppija on teavitamiskohustust täitnud. (ÕKE 4.12)
Õppeaine alguses tutvustab õppejõud õppuritele õppeaine eesmärke, õpiväljundeid ja hindamist.
Õpiväljundite väljundipõhine kokkuvõttev hindamine: (ÕKE 6.4.2)
eristav (A, B, C, D, E, F) või
mitteeristav (arvestatud, mittearvestatud).
Õppeaine (sh lõputöö ja -eksam) loetakse läbituks pärast õpiväljundite hindamisel positiivse tulemuse saamist. Positiivsed tulemused on hinded A, B, C, D, E ja „arvestatud“ ning negatiivsed tulemused on F, „mittearvestatud“ ja „mitteilmunud“.(ÕKE 6.4.3)
Võlgnevuste likvideerimise võimalused on määratud õppeaine aineprogrammis.(ÕKE 6.4.3)
Õppeaine lõpphinne võib kujuneda eraldi osade koondina (nt kodutööd, kontrolltööd, eksam, arvestus) või üksnes lõpphindamisest (eksam, arvestus või kaitsmine) õppeperioodi lõpus. (ÕKE 6.4.7)
Eksami või arvestuse sooritamise aegu planeeritakse üldjuhul vähemalt kolm ning need sisaldavad ka kordussoorituste tegemise võimalusi. Üliõpilasel on võimalus ühe kinnitatud õpingukava alusel sooritada eksamit või arvestust kuni kahel korral (sisaldab ka kordussooritusi). Kõik eksamid ja arvestused peavad üliõpilasel olema sooritatud semestri lõpuks.(ÕKE 6.4.8)
Õppejõul on õigus mitte lubada hindamisele üliõpilast, kes ei ole täitnud aineprogrammis kirjeldatud hindamisele pääsemise eeldusi ja kanda protokolli negatiivne tulemus. „F“ või „mittearvestatud“. (ÕKE 6.4.9)
Positiivsele tulemusele sooritatud hindamise kordussooritus hinde parandamise eesmärgil ei ole lubatud. (ÕKE 6.4.13)
Kui üliõpilane eemaldatakse hindamiselt akadeemilise petturluse (ÕKE ptk 10) tõttu, märgitakse protokolli negatiivne tulemus. (ÕKE 6.4.16)
Kui üliõpilane ei ilmu hindamisele, märgitakse tulemuseks „mitteilmunud“; kui üliõpilane jättis hindamisele ilmumata mõjuva põhjuseta, loetakse üks hindamiskord kasutatuks. Märge „mitteilmunud“ tühistatakse, kui üliõpilane ei ilmunud hindamisele mõjuval põhjusel (eelkõige terviseseisundi halvenemisest tulenev põhjus) ja teavitab õppejõudu ning õppeosakonda võimalusel enne hindamist, kuid mitte hiljem kui viie tööpäeva jooksul eksami või arvestuse toimumise päevast alates. Mõjuval põhjusel korralisele hindamisele mitteilmunud üliõpilasel on õigus sooritada eksam või arvestus akadeemilise töötaja määratud ajal kahe nädala jooksul mõjuva põhjuse äralangemisest arvates. (ÕKE 6.4.14, 6.4.15)
Vastutav õppejõud koostab ja kinnitab õppeaine lõpphindamise protokolli õppeinfosüsteemis hiljemalt viie tööpäeva jooksul pärast lõpphindamist. (ÕKE 6.4.12)
Õppetöö osapooled järgivad akadeemilise eetika põhimõtteid, olles ausa ja õiglase käitumisega üksteisele eeskujuks. (ÕKE 10.1)
Õppijal on kohustus lähtuda õppetöös akadeemilise eetika põhimõtetest ja õppimise heast tavast. (ÕKE 5.2.4)
Kehtiva akadeemilise eetika põhimõtete vastu eksimise korra leiab õppekorralduseeskirja peatükist 10.
Vääritu käitumine on akadeemiline petturlus, üldtunnustatud käitumisnormide või akadeemiliste tavade vastu olulisel määral eksimine, dokumentide võltsimine, mõjuva põhjuseta praktikale mitte ilmumine ning tahtlikult toime pandud kuritegu. Vääritu käitumise avastamisel on õppetöö osapooltel õigus teha kvaliteedi- ja ohutusosakonna juhatajale kirjalik põhjendatud ettepanek vääritu käitumise juhtumi menetlemiseks. (ÕKE 10.2)
Akadeemiline petturlus on (ÕKE 10.4)
õpiväljundite hindamisel sellise materjali või abi kasutamine, mida õppejõud ei ole sõnaselgelt lubanud;
kellegi teise töö esitamine oma nime all või selle osade tahtlik kasutamine nõuetekohase akadeemilise viitamiseta;
iseenda töö uuesti esitamine samas või teises õppeaines, välja arvatud juhul, kui õppejõud on seda lubanud.
Akadeemial on õigus kontrollida üliõpilaste kirjalikke töid plagiaadituvastussüsteemi abil ja selleks lisada need plagiaadituvastussüsteemi andmebaasi. (ÕKE 6.4.11)
Õppeaines toimunud akadeemilise petturluse avastanud õppejõul on kohustus teha õppijale kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis hoiatus või raskema rikkumise korral teha kvaliteedi- ja ohutusosakonna juhatajale kirjalik põhjendatud ettepanek vääritu käitumise juhtumi menetlemiseks. (ÕKE 10.5)
Kui kohtud akadeemilise eetika rikkumisega, siis raporteeri juhtumist siin, ka siis kui juhtumi ise lahendad.
Jälgime, et ka meie endi õppematerjalidel oleks algallikatele korrektsed viited ning järgitud autoriõiguse reegleid (vt autoriõiguste materjale siit).
Külalisõppejõududele:
Eesti Lennuakadeemia võlaõiguslike lepingute alusel teenuseid osutavate isikute tasustamise ja kulude hüvitamise kord (sh tasumäärade arvutused, sõidu- ja majutuskulude hüvitamine) . Kui lepingus kajastuvad transpordi -ja/või majutuskulude kompenseerimine:
Transpordikulude hüvitamiseks palume saata kuludokumendid (skaneeritult või fotod) koos loengu kuupäevadega aadressile ope@eava.ee. Ühtlasi võib need tuua otse õppeosakonna koordinaatorite kabinetti (C101).
Majutuse korraldus toimub koostöös infohalduse spetsialistiga, mistõttu palume oma majutussoovidest teada anda aadressil ope@eava.ee. Majutuskulude hüvitamine kuludokumentide alusel toimub vaid erandkorras. Majutussoovi korral palume meid teavitada võimalikult varakult ja täpsustada saadetud kirjas ka majutuse periood ning hotelli eelistus (Hotel Sophia, Pallas Hotell, Dorpat Hotel).