Haridus- ja Teadusministeerium on koostanud tehisaru juhendi koolidele.
Tehisaru on tulnud kooliellu, et jääda. Muutunud olukord motiveerib meid läbi mõtlema, miks me midagi õpime (ja õpetame) ja millistest tegevustest õppimise protsess koosnema peaks
This book has been designed for instructors in higher education or adult training who wish to develop a new course or revise an existing one. It adopts a practical, visual, and modular approach based on the principle of constructive alignment. At its heart is the canvas, a document containing all the major aspects of a course.
With its three-step approach and solid theoretical basis, this book encourages instructors to engage in a reflective practice that will allow them to define their vision of teaching, design or revise a course, and develop their teaching skills.
Käsiraamat ”Õppemeetodid kõrgkoolis” on mõeldud õppejõududele, kellel on tahtmist mitmekesistada õppe- meetodite valikut oma aines ning kes on huvitatud, et üliõpilased õpiksid huvi ja rõõmuga nii kõrgkoolis kui ka edasises elus. Rõõm õppimisest on suurem sügava õppimise korral ning käsiraamatust on võimalik leida hulganisti õppemeetodeid, mis toetavad järelemõtlemist ja edasimõtlemist.
Esimene peatükk aitab mõista väljundipõhise hindamise keskseid põhimõtteid ja teostust. Selles peatükis pööratakse tähelepanu hindamisprotsessile. Eraldi käsitletakse tervikhindamist, üldiste pädevuste hindamist ja antakse nõu kujundavaks hindamiseks.
Teises peatükis keskendutakse hindamismeetoditele. Antakse soovitusi hindamismeetodite parimaks teostamiseks, tuuakse välja nende võimalusi ja ohte ning esitatakse näiteid hindamismeetoditest ja -kriteeriumidest konkreetsete ainete kontekstis. Mitmete meetodite juurde on toodud konkreetsed näited koos hindamiskriteeriumidega.
Kolmas peatükk koosneb õppeainete ja moodulite hindmise näidetest. Näited on valitud mitmekülgsuse põhimõttel, nii et võimalikult palju valdkondi ja õppetasemeid on esindatud.
Siia lehele on kokku koondatud Tartu Ülikooli erinevad metoodilised juhendid kontakt- ja veebiõppe läbiviimiseks, nt:
tõhus õppimine ja motivatsioon
vaimne tervis
füüsiline tervis
digipädevus
autoriõigus ja GDPR
ÕPIRAAMi kasutades võib tutvuda kõikide teemadega või valida just selle, milles ennast soovitakse täiendada. Iga teema juurest leiab lisaks teemat tutvustavale sissejuhatusele ka küsimused. Enne vastuse avamist on soovitav võtta hetk mõtlemiseks, kas ja kuidas see konkreetne aspekt on õppeprotsessi juba kaasatud.
Juhendmaterjali eesmärgiks on pakkuda õpetajatele ja õppejõududele tuge uute e-kursuste kavandamisel ja loomisel ning olemasolevate e-kursuste parendamisel. Juhendi iga peatüki lõpus on nimetatud sellele etapile vastavad kvaliteedinõuded, mis peavad olema täidetud, et e-kursus oleks kvaliteetne.
Juhendi on kirjutanud Hariduse Infotehnoloogia Sihtasutuse (HITSA) e-kursuse kvaliteedi töörühm. Juhendi koostamisel on osalenud Lehti Pilt (Tartu Ülikool), Marge Kusmin (Tallinna Ülikool), Toomas Plank (Tartu Ülikool), Anne Villems (Tartu Ülikool), Merle Varendi (Tallinna Tehnikakõrgkool), Veronika Rogalevitš (Tallinna Ülikool), Anne Rosenberg (Tartu Tervishoiu Kõrgkool), Mati Kirikal (Tallinna Tehnikaülikool), Kerli Požogina (HITSA), Marit Dremljuga-Telk (HITSA). 2021. aastal uuendas juhendit Eesti Kõrg- ja Kutsehariduse Kvaliteediagentuuri e-kursuse kvaliteedi töörühm.