Lugemissoovitused
Kõik loetletud raamatud on saadaval ELA raamatukogus või allalaaditavad andmebaasidest.
Kõik loetletud raamatud on saadaval ELA raamatukogus või allalaaditavad andmebaasidest.
Raamat tutvustab õppeprotsessi konstruktivistlikku lähenemist, mille kohaselt õpiväljundid, õpetamismeetodid ja hindamine peaksid olema omavahel kooskõlas. Praktiliste soovituste ja näidete kaudu selgitatakse, kuidas kujundada õppekava, õpetamisviise nii, et need toetaksid tõhusat õppimist.
Raamat on kättesaadav ja allalaaditav ka ingliskeelsena: cetl.ppu.edu/sites/default/files/publications/-John_Biggs_and_Catherine_Tang-_Teaching_for_Quali-BookFiorg-.pdf
Õpetamise kvaliteet on üks olulisemaid tegureid, mis mõjutab õppimist. Raamat keskendub sellele, kuidas õpetajate professionaalset arengut saab toetada ja suunata, et tagada järjepidev areng ja parimad võimalikud õpitulemused. Autor analüüsib erinevaid lähenemisviise õpetajate toetamiseks, sealhulgas individuaalset juhendamist, kolleegide vahelist koostööd ja refleksiivseid praktikaid.
Autorid arutlevad, kuidas sügav õppimine aitab kujundada aktiivseid ja iseseisvaid õppijaid, kes oskavad oma teadmisi ka päriselulistes olukordades rakendada.
Raamat uurib, kuidas sügav õppimine aitab arendada kriitilist mõtlemist, koostööoskusi ja loovust, et õppijad saaksid aktiivselt kaasa lüüa ühiskonna arengus. Konkreetsete meetodite ja näidete kaudu käsitletakse, kuidas õpikeskkondi saab kujundada nii, et need toetaksid tähenduslikku ja püsivat õppimist.
Lae raamat alla: https://harno.ee/sites/default/files/documents/2021-02/Raamat_S%C3%BCgav_%C3%B5ppimine.pdf
Õpetamine ei ole individuaalne tegevus, vaid tihti dünaamiline ja koostööpõhine protsess. Raamat keskendub sellele, kuidas ülikooliõppejõud saavad ühiselt analüüsida ja arendada oma õpetamismetoodikaid, luues nii tõhusama ja toetavama õpikeskkonna. Empiirilised uuringud ja praktilised näited annavad väärtusliku ülevaate sellest, kuidas kolleegide koostöö võib viia sisukamate õpetamiskogemusteni.
Täiskasvanud õppijad erinevad oluliselt noorematest õppijatest – neil on varasemad kogemused, kujunenud õpiharjumused ning sageli ka spetsiifilised ootused õppeprotsessile. Raamat selgitab täiskasvanuhariduse teoreetilisi aluseid ja pakub praktilisi juhiseid, kuidas toetada elukestvat õpet, arvestades õppijate individuaalseid vajadusi ja motivatsiooniallikaid.
Täiskasvanuharidus on eraldiseisev valdkond, millel on oma teoreetilised alused ja praktikas kasutatavad meetodid. Raamat annab ülevaate, kuidas täiskasvanud õppijad omandavad teadmisi ja kuidas õpetamisviise saab kohandada, et toetada elukestvat õpet ja professionaalset arengut.
Kõrgkooliõpe kätkeb endas mitmekülgseid väljakutseid – kuidas luua õppimist toetav keskkond, kasutada efektiivseid hindamismeetodeid ja arvestada erinevate õppijate vajadustega? See käsiraamat toob kokku laia spektri teaduspõhiseid õpetamispraktikaid ja õpistrateegiaid, pakkudes väärtuslikku tuge kõrgkooliõppe planeerimisel ja arendamisel.
Õpetamine on palju enamat kui pelgalt teadmiste edasiandmine – see on ka eestvedamine, inspireerimine ja õppijate suunamine eneseületusele. Raamat analüüsib, kuidas juhtimispõhimõtteid saab rakendada hariduses, et luua motiveeriv ja arengule suunatud õpikeskkond. Toetudes edukate õpetajate kogemustele, käsitletakse siin teemadena eesmärgistatud õpetamist, tagasiside rolli ja õppijate ootuste kujundamist.
Õppimine, õpetamine ja hindamine moodustavad ühtse terviku – see, kuidas teadmisi edasi antakse ja hinnatakse, mõjutab oluliselt õpiprotsessi tulemuslikkust. Raamat toob esile, kuidas teaduspõhised õpetamispraktikad ja efektiivsed hindamismeetodid aitavad saavutada sügavamat ja püsivamat õppimist. Samuti uuritakse, kuidas õppijate tagasisidet analüüsida ja kasutada õpetamise arendamiseks.
Kasutades kaasaegset neuroteadust ja kognitiivpsühholoogiat, selgitavad autorid, kuidas õppimine tegelikult toimub ning kuidas õpetamispraktikad saaksid paremini toetada teadmiste kinnistamist ja sügavat mõistmist. Teooria on põimitud praktiliste nõuannetega, mis aitavad paremini mõista, miks mõned õpetamisvõtted toimivad paremini kui teised, kuidas hoiduda kohustuste edasilükkamisest, kuidas korraldada grupitööd või hoopis võimalikult efektiivselt läbi viia veebiõpet, kuidas toetada õppijaid teadmiste pikaajalises kinnistamises ning kuidas suunata noori arenema ennastjuhtivateks õppijateks.
Best Practices in Engaging Online Learners Through Active and Experiential Learning Strategies (2022) – Stephanie Smith Budhai ja Ke'Anna Brown Skipwith
Veebiõppe dünaamika erineb traditsioonilisest auditoorsest õppimisest ning vajab teadlikult läbimõeldud strateegiaid, et hoida õppijaid aktiivselt kaasatuna. Selles raamatus on välja toodud uuenduslikud meetodid, mis ühendavad aktiivõppe ja kogemusõppe veebipõhise õpetamise praktikatega. Näiteks käsitletakse rollimänge, juhtumianalüüse ja projektipõhist õpet ning nende tõhusust e-õppes. Digitaalsete tööriistade ja platvormide kasutamine on siin vaadeldud praktilisest vaatenurgast, pakkudes inspiratsiooni ja konkreetseid lahendusi.
Tegevusuuring on oluline meetod õpetamise ja õppimise kvaliteedi parandamiseks. See raamat annab õpetajatele ja õppejõududele tööriistu, kuidas oma õpetamispraktikat analüüsida ja vajadusel täiustada ning teeb ülevaate tegevusuuringute kavandamisest, andmete kogumisest ja tulemuste tõlgendamisest, aidates luua paindlikuma ja tõhusama õpetamisviisi.
E-õppe roll lennundusalases hariduses on viimastel aastakümnetel märkimisväärselt kasvanud. See raamat uurib, kuidas digitaalne õpe võib täiendada traditsioonilisi õpetamismeetodeid ning pakkuda uusi võimalusi interaktiivseks ja kohanduvaks õppimiseks. Autor käsitleb ka e-õppe väljakutseid ja lahendusi lennunduskoolituses.
Raamat on kättesaadav ka ProQuesti kaudu - E-Learning in Aviation by Suzanne Kearns
Hrastinski selgitab, kuidas tehnoloogia abil kujundada õppimist toetavaid kursusi, mis arvestavad õppijate vajadusi ja erinevaid õpistiile. Raamat pakub praktilisi soovitusi veebikursuste ja hübriidõppe kavandamiseks ning käsitleb ka digitaalsete tööriistade kasutamise eeliseid ja väljakutseid.
Raamat on kättesaadav ka ProQuesti kaudu- Designing Courses with Digital Technologies : Insights and Examples from Higher Education by Stefan Hrastinski
Tuginedes ulatuslikele uurimustele, analüüsivad Hattie ja Yates, millised õpetamismeetodid on õppimise seisukohast kõige tõhusamad. Raamat selgitab ka kognitiivseid protsesse, mis toetavad teadmiste omandamist, ning annab ülevaate, kuidas õpetajad saavad oma praktikat teaduspõhiselt täiustada.
Donald Clark selgitab, kuidas AI saab toetada õppimist, pakkudes kohandatud ja individualiseeritud õpikeskkondi. Raamat käsitleb AI rakendusi hariduses, alates adaptiivsetest õpisüsteemidest kuni automatiseeritud hindamiseni, ning arutleb, milliseid pedagoogilisi muutusi need tehnoloogiad endaga kaasa toovad.
Lennunduse haridus on üha enam liikumas kompetentsipõhise hariduse (CBE - competence based education) suunas, mis keskendub praktiliste oskuste ja teadmiste omandamisele. Raamat selgitab, kuidas selline lähenemine parandab koolituse efektiivsust ja ohutust, võimaldades õppijatel omandada vajalikud pädevused tõhusamalt. Autorid käsitlevad kompetentside hindamisprotsesse, õppekavade ülesehitust CBE raames ning nende integreerimist koolitusprogrammidesse.
Raamat uurib täiskasvanuhariduse põhimõtteid lennunduses, rõhutades, kuidas täiskasvanud õppijate vajadused ja eelnevad kogemused mõjutavad õppimisprotsessi. See pakub strateegiaid, kuidas õpetajad ja koolitajad saavad kohandada oma õpetamismeetodeid, et toetada aktiivset ja praktilist õppimist.
Alan Haigh käsitleb õpetamist kui loovat ja pidevalt arenevat protsessi, mis ei piirdu ainult teadmiste edastamisega, vaid hõlmab ka õppijate kaasamist, inspireerimist ja kriitilise mõtlemise arendamist. Ta rõhutab õpetaja rolli mentorina ja juhendajana, kes aitab õppijatel kujundada oma arusaamu maailmast. Raamat pakub praktilisi strateegiaid inspireeriva õpikeskkonna loomisel, mis toetab nii õpetaja kui ka õppija arengut ning toob esile õpetamise psühholoogilised ja pedagoogilised aspektid.
Mõtteviis – Uutmoodi psühholoogia edu saavutamiseks (2017) – Carol S. Dweck
Dwecki uurimistöö keskendub sellele, kuidas inimeste mõtteviis – kas fikseeritud (usk, et võimed on kaasasündinud ja muutumatud) või arengule suunatud (usk, et pingutuse ja õige lähenemisega saab oskusi arendada) – mõjutab nende edu ja motivatsiooni. Läbi teadusuuringute ja praktiliste näidete selgitab autor, kuidas arengu-mõtteviis aitab kaasa õppimisele, parandab õpitulemusi ning vähendab hirmu eksimuste ees.
Lisalugemist ProQuestist - Mindsets: Growing Your Brain : A Conversation with Carol Dweck by Howard Burton (2020)
Professional Learning in Higher Education and Communities (2015) – Ortrun Zuber-Skerritt, Margaret Fletcher ja Judith Kearney
Raamat uurib, kuidas kõrgkoolides ja kogukondades kujuneb professionaalne õppimine ning kuidas seda saab tõhusalt toetada. Autorid rõhutavad elukestva õppe ja tegevusuuringute rolli akadeemilises ja praktilises arengus. Raamat keskendub koostööpõhisele õppimisele, refleksiivsele praktikale ja õppija autonoomia arendamisele.
Applied Pedagogies for Higher Education : Real World Learning and Innovation Across the Curriculum (2021) by Dawn A. Morley and Golam Jamil
New Models of Higher Education: Unbundled, Rebundled, Customized, and DIY (2022) by Aaron M. Brower and Ryan J. Specht-Boardman
Teaching for Learning and Learning for Teaching : Peer Review of Teaching in Higher Education (2015) by Christopher Klopper and Steve Drew
Designed to Learn : Using Design Thinking to Bring Purpose and Passion to the Classroom (2019) by Lindsay Portnoy
Teaching Strategies That Create Assessment-Literate Learners (2018) by Anita Stewart McCafferty and Jeffrey S. Beaudry
The Distance Learning Playbook for College and University Instruction : Teaching for Engagement and Impact in Any Setting (2020) by Douglas Fisher, Nancy Frey, John T. Almarode, and John Hattie
Teaching and Learning STEM : A Practical Guide (2016) by Richard M. Felder, Rebecca Brent, and Barbara A. Oakley
Designing the Online Learning Experience : Evidence-Based Principles and Strategies (2020) by Simone C. O. Conceição and Les Howles
Handbook of Teaching Competency Development in Higher Education (2023) by Jiangang Cheng, Wei Han, Qian Zhou, and Shuyan Wang
What Universities Can Be : A New Model for Preparing Students for Active Concerned Citizenship and Ethical Leadership (2016) by Robert J. Sternberg